7.3.2011

צעד ראשון לפלצנות

אני לא מבין למה קוראים לי פלצן.
כמו ילד קטן שמתחיל לשחק עם בובות של צבי הנינג'ה, מתבגרים ועוברים לשחק עם צעצועים מורכבים יותר ויקרים יותר כגון פלייסטיישן, גדג'טים למיניהם, מכוניות. את אותם צעדים עושים גם בעולם האלכוהול והיין, מתחילים עם הבסיס ומתקדמים לסוגים וטעמים שונים, סגנונות עשייה שונים וההבדלים בין הסגנונות. באותה דרך גם אני התחלתי.

הרבה אנשים לא שותים יין עקב חוסר הבנה בנושא. התפיסה ה"קלאסית" נקטה עמדה שמי שלא מבין ביין, שלא ישתה אותו. יכול להיות שגישה זו הושרשה יותר מידי, או שפשוט אין תרבות שתייה בארץ. אני נוטה לחשוב שזה שילוב של השתיים. אז תנו לי להודיע לכם, גישה זו עברה מהעולם. נחלה זו, של עשיית יין, כבר לא שייכת רק למדינות אירופה ה"קלאסית". אוסטרליה, ארה"ב, דרום אפריקה ודרום אמריקה מייצרות היום יין איכותי. הגישה, של מדינות אלה מתבטא בייצור יין נגיש יותר גם למי שלא נוהג לשתות באופן קבוע. לא פחות חשוב, בעיקר זול בצורה משמעותית.

אם עד היום לא נכנסתם לעולם היין כי אתם לא יודעים מאיפה להתחיל תנו לי לנסות לתת לכם כיוון.
שיראז אוסטרלי או שילוב של קברנה סוביניון עם שיראז הוא תמיד נקודת פתיחה נוחה, יין פירותי ולא כבד. תוכלו למצוא יינות כאלה במחירים באזור ה-40 ₪, שיתנו לכם תמורה נהדרת למחיר. אפשר גם לנסות יין מקליפורניה שהוא אזור יין נהדר וגם המחירים דומים מאוד לאוסטרלים. יינות הארץ שלפעמים מורגשים כאילו עושים אותם לחך הישראלי, קצת שונים מבחינת מחיר אך בהחלט שווים התייחסות.

אז לכל המתחילים כדאי שתדעו, בשלב כזה או אחר כולם מוצאים את הטעם שלהם ביין. אם הצלחתי לעזור לכם להתחיל, מצוין. אם כבר יש לכם טעם מגובש, אפילו יותר טוב. אך תנו לי להזהיר אתכם מתחילים יקרים: "תהיו בטוחים שביום כלשהו, בעתיד הלא רחוק, גם לכם יקראו פלצנים".


המלצות ליינות באזור מחיר של 40 ₪:
יקב הרדי'ס, אוסטרליה, סדרת סטאמפ, בלנד של קברנה סוביניון ושיראז.
יקב לינדמנ'ס, אוסטרליה, סדרת קווארה, שיראז או קברנה סוביניון.
יקב רוברט מונדאבי מקליפורניה, סדרת וודבריג', קברנה סוביניון או זינפנדל.




שלכם, רותם יבלונסקי










קווארה

הרדיס סטאמפ
וודבריג' זינפנדל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה