20.4.2011

יינות חג הפסח שלי

ארוחת החג היא ללא ספק חוויה חשובה מאד בבית הישראלי. בשנים האחרונות
גם היין שאנו שותים בחג הפך לחשוב מאד.
אצלנו בארוחה הפעם לא תרמתי יינות לחגיגה, אלא שהמשפחה הביאה את מה שנראה
לה כראוי לחגיגה.

כמו שנאמר פה לא פעם אחת, דווקא בחג יותר חשוב שהיין יהיה ישראלי מאשר זר, ויותר חשוב
שנהנה ממנו מאשר שנשקיע מאות שקלים על יין שרוב המשפחה לא תדע להעריך.

היין הראשון שנפתח היה טרום הארוחה, "פנינים" של יקב תבור. יין מבעבע אדום,
עשוי מקברנה. קריר ונעים קצת מוזר לי הטעם של קברנה מבעבע, והרעיון הוא קצת
יומרני מבחינתי. קצת כבד בשביל יין מבעבע.  הבנות בטעמו בהחלט אהבו אותו.
בין הגברים בהחלט הייתה הרגשה שתבור קצת פספסו פה רעיון בהחלט טוב.

אחרי זה נפתחו 2 יינות נוספים. אחד של יקבי רמת הגולן ועוד אחד של תבור.
הראשון שהיה קרוב לאזור שלי בשולחן הוא פינו נואר 2006 של ירדן.
העבר שלי עם הפינו של ירדן היה בהחלט טוב, ה2003 היה מרשים. הראשון להיות פינו נואר
בטעם שאני אוהב.
ה2006 בהחלט באותה רמה, עם ריח שמזכיר (לפחות לי) בורגון, ריח אדמה חזק, מרשים מאד.
טעם מאוזן מאד, ואלגנטי. במיוחד השתלב מצוין עם ארוחת החג.

היין השני היה תבור אדמה 2008. יין אגרסיבי, מפולפל מאד, מרגישים חריפות (לא של אלכוהול).
האף פירותי מאד, בעיקר פירות יער שחורים. בהחלט נחמד. ואני חייב לציין שגם הפעם הראשונה
שאני טועם אותו במהדורתו החדשה (שינוי תווית).

היין האחרון שנפתח הוא גמלא מרלו 2009. אני אפתח בכך שרבים בשולחן אהבו את היין.
אני קצת התאכזבתי, המרירות קצת התעלתה על הטעמים של היין. והאף היה קצת מאתגר.
אני חייב לציין שיכול להיות שאחרי מספר יינות וארוחה די כבדה, המרלו גמלא היה צריך להגיע מוקדם
יותר.

מהם היינות שאתם פתחתם בחג? אשמח לקבל תגובות וסיקור של היינות.








פינו נואר 2006

אדמה 2008

מרלו גמלא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה