1.4.2011

קניית יין לפסח, מה לפתוח בשולחן החג



בקרוב מאד מגיע חג הפסח, החג החגים המרכזיים בהם שתיית יין היא חלק מהארוחה עצמה.
במהלך השבועיים שקודמים לחג, כל חנויות היין יציעו לכם מבצעים מיוחדים ומתנות לחג שכוללות
כמובן יין.

בשנים האחרונות אני רואה בבחירת היין לחג כאירוע בפני עצמו. כלומר יש מספר משתנים שחייבים
לדעת אותם מראש כדי להתאים את היין לארוחה עצמה, והכי חשוב לקהל שהולך להנות ממנו.
כשאתם יוצאים לחנות היין תשתדלו להתנתק מכל המבצעים וערכות היין שמוצאים לכם. בדרך כלל מדובר
ביינות שהחנות רוצה למכור לכם יותר מאשר אתם מעוניינים לרכוש אותם.

לפני הכל, עוד בבית. תבדקו כמה אנשים מתכוונים להגיע לארוחה. אם מספר המשתתפים גבוה, לא תהיה הצדקה להשקיע במספר רב של יינות, ואז כמובן יש לכוון ליינות זולים.
פה נכנס עוד שיקול, האם האורחים או לפחות חלקם יידע להנות מהיין? אם כן הולך להיות לכם כיף בזמן בחירת היינות.

אם אתם מתכוונים לארוחה שכוללת שילוב יין מלא תהיו מוכנים להוצאה לא קטנה. מה זה אומר?
שמפנייה/יין מבעבע בתחילת בטרום הארוחה. ואז יין לבן אחד או שניים, מייד אחרי עוברים ליין אדום.
ובסוף יין קינוח.

נתון נוסף שיש לקחת בשיקול הוא הכשרות של היינות. אם לא משנה לכם אם היין כשר למשל אך כן חשוב
שהוא יהיה ישראלי. או שאפשר גם תוצרת חוץ. השיקול הזה יכול להקל בבחירה(יין ישראלי) או לעשות כאב ראש(תוצרת חוץ).

אני לא מתכוון להמליץ לכם על איזה יינות לפתוח בחג, כי אחרי הכל לכל אחד הטעם שלו, והשיקולים הכספיים שלו. אני יכול להגיד לכם מה יהיה פתוח אצלי בשולחן שיהיה מאוחד עם משפחה מורחבת יותר. כך שאני מופקד
על מספר קטן של יינות והיתר מגיעים ממארגני הארוחה.

מה שכן אני יכול להגיד, הוא שלדעתי על השולחן לפחות בארוחה הזאת צריך להנות מיין ישראלי.
אצלנו יפתחו בהתחלה יין מבעבע תוצרת חוץ מהסיבה הפשוטה שעוד לא נהניתי מישראלי כזה,
בשולחן עצמו אני עוד לא סגור לגבי היינות הלבנים כי עדיין הכל נמצא בשלב ההכנות.
האדומים יהיו ישראלים בוטקים כגון, תג כתום 2007 אבידן, עלמה 2008 של דלתון ועוד יין שיהיה
ההפתעה(המשפחה קוראת את הכתבה ואני לא רוצה להרוס). לסיום ההיטס ווין של רמת הגולן לקינוח.

 בסופו של יום, להנות מיין זה גם להנות מהאנשים ששותים איתך. והכי חשוב להנות בחג עם המשפחה.
ההנאה מהיין תגיע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה