17.5.2011

משרד החינוך



שוק היין בישראל, הוא שוק צעיר שגדל בשנים האחרונות בצורה מרשימה.
יותר ויותר אנשים נחשפים להנאה ולמורכבות שעולם יין מספק.
על עולם היין קיימים מספר סטיגמות שקשה להתעלם מהן, אחת הסטיגמות
שנוצרה היא שהיין בעצם מיועד לקהל ספציפי מאד, של אנשים מבוגרים יותר
בעיקר בחליפות, ולרוב גם עם מצב חשבון טוב.

"העולם שייך לצעירים" הוא אחד האמירות המוכרות ששגורות בפינו.
במספר רב של תחומים הבמה ניתנת לדור צעיר כדי שיוביל ויהיה בסיס
איתן. בעולם היין כך זה נראה, לפחות בארץ, ישנם פערים רבים.

בכל הקשור למעורבות הדור הצעיר יותר בהשתתפות באירועים ובהתעניינות ביין
ישנו חור מסוים. מרבית קובעי דעת הקהל ומבקרי היין הם אנשים מבוגרים יותר,
והחור הוא שאין להם מחליפים ראויים. הדור הצעיר אוהב לצאת לברים של יין, אבל בעיקר
כי מדובר בסוג של טרנד תל-אביבי שעלול לחלוף.

בעולם של היום בו הטכנולוגיה מובילה, על היקבים ואנשי היין לעשות כל מה שניתן
כדי למשוך דור צעיר שיגיע לאירועי יין מאהבה ולא מכורח מתנה של החברה ליומולדת
כפי שקורה הרבה. היקבים בארץ כמעט ולא מבצעים שום פעילות יזומה כדי למשוך
אנשים צעירים וחדשים שיהוו בסיס להמשך קיום התעשייה בישראל.

 על היקבים בישראל להפעיל את מיטב המוחות שלהם. להביא קהל חדש דורש השקעה.
ממועדוני חברים סגמנטים לצעירים בגילאי 18-25, כאשר יהיו טעימות  דינמיות במיוחד
לחברים הצעירים. שילוב הטעימה יכול להתבצע בנושא שקרוב לליבם, ואם למשל יש משחק
כדורגל חשוב בספרד, אז טעימה שתתייחס ליינות מהאזורים של הקבוצות, כך בעצם לבצע קישור
לעולם העכשווי . מבצעים מיוחדים למועדון הצעיר כדי למשוך אותם לרכוש יין ואביזרי יין.

אחד העולמות החשובים היום בעולם הצעיר, הוא האפליקציות. למרבית הצעירים ישנו סמארטפון
והוא המעביר זמן מספר אחד היום כאשר נמצאים מחוץ לבית. אנשי היין בישראל, בן אם זה מבקרי יין כמו רוגוב
או חנויות יין,יקבים ואפילו פורטלי יין צריכים להגיע לאותו מכשיר סלולרי מתקדם ולייצר שירות שבו
ניתן לרכוש יינות און-ליין או סתם לקרוא על יינות וכתבות ברגע. אין אף אפליקצית יין ישראלית אחת,
בעולם של היום זה לא מתקבל.

תעשיית היין צריכה להופיע על המסך הקטן של הלקוח הצעיר כדי שלא תעלם.

השפה הגבוהה בה משתמשים אנשי יין מלומדים, היא השפה הנכונה ליין, ממגוון תיאורים ועד למושגים
הכי בסיסיים. אך כדי להביא דור חדש חייבים לעשות שינוי תפיסתי, לעדן את המילים, למצוא להם
תחליפים עממיים יותר. הצעירים ברובם סולדים כיום ממילים המוגדרות "פלצניות", ועל כן יש לכוון
לעבר שפה שתגיע לכולם, הרי יין בסופו של יום הוא לא שייך למעמד זה או אחר.

בארה"ב איש בשם גארי ווינרצא'ק החליט לנצל את העולם הטכנולוגי והקים תוכנית יין ברשת, למעלה מ1000 פרקים ומאות אלפי צופים. גם אפליקציית אייפון יש לו בתוכנית חדשה מצולמת. המטרה ברורה. ליצור
דור חדש של אוהבי יין, ליצור שפת יין חדשה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה